No hard feeling

404863_318888074803218_210424388982921_1176882_1502053198_n

 

 

Assalamualaikum .

Mama selalu pesan , kat dunia tak ada benda yang senang dan mudah . *deep*

Ingat lagi masa jadi budak hostel . Member selalu je kata , “Kau punya hidup macam tak ada masalah kan? Happy je semedang”. ha-ha.

Siapa kata?

Mana ada manusia yang hidup kat dunia nih tak ada masalah . Ada je . Cuma bezanya , sama ada orang tahu ataupun tak . Itu je .

Apa yang mama ajar , masalah tuh memang akan ada . Tak boleh nak lari . Tapi , apa yang penting adalah macam mana cara kita nak atasi masalah tuh . Bukannya boleh duduk diam macam tunggu buah tak gugur .

Fikir .

Apa yang boleh aku usahakan untuk selesaikan masalah nih .

Apa solusinya ?

Nak cerita pada orang , memang tak laa . Sebab orang kadang-kadang bukannya faham pun apa yang kita cerita . Kadang tuh lagi berat masalah sebab kesalahan dilemparkan pada diri kita . Kan ?

Jadi , pergantungan yang sebenar sekiranya kita ada masalah ataupun tak… adalah pada Allah SWT . Cukup . Mengadu pada Dia . Minta tolong pada Dia . Tak akan rugi . Serious talk .

Untuk aku , aku belajar nak survive dalam hidup . Dengan jadi matang dari usia . Buat pekak je apa orang nak kata . Even tak boleh nak nafikan hati tu kadang-kala terluka . Eh?

🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s