Tunggu .

pena kak yang

Assalamualaikum .

Setakat umur aku yang sekarang nih, masih muda remaja . HAHA . Teringat satu habit aku, tulis sesuatu dalam kertas kosong.. tak pun mana-mana buku laa.. Aku pasti menulis apa yang aku fikir, rasa dan apa aje yang terasa tangan nih nak mencoret . Seingat aku, ayat yang aku kerap tulis.. ‘Saya tunggu awak’ . HAHA . Merepek bukan?

Bila kemas semula buku nota dulu . Kertas yang terselit dalam buku usrah pun tercatat benda yang sama . Sekarang, aku baca semula dan bertanya.. ‘Waktu tu aku tunggu siapa ye?’ Lupa gerangan siapa yang aku maksudkan.

Sampai satu hari, aku berbalas mesej dengan seorang teman sekolah menengah . Soalan yang tetiba je ditanya, “Kau masih tunggu dia?” . Ligat otak aku mencari ‘dia’ . Owhh mula teringat sudah . Lantas aku membalas, “Sudah tidak . Ingat pun tidak. HAHA “. Maka, firasat aku mengatakan yang dia telah tiada . Dalam ingatan aku . HEHE

Mungkin di sini ada yang tertanya, aku tunggu siapa? HAHA . Kemungkinan je kot . Cukup aku cakap yang dia kawan aku . Kawan yang lama . Maka, biarlah dia dengan hidupnya dan aku dengan hidup aku . Masing-masing ada cerita dan cita-cita tersendiri .

Erkk ayat dah berputar belit campur simpang siur. Haihh dia tidak sepatutnya muncul dalam ingatan sekarang =.=’ Pusing.

Maka, aku rasa.. bila kita teringat sesuatu yang tidak menyenangkan dan merepek yang bukan-bukan. Tinggalkan ia. Sebab tak bawa ke mana pun dan teramat buang masa. lalu aku ingatkan diri aku, ‘Aku hidup ada tujuannya , bukan untuk tunggu dia yang entah ke mana’.

pengajaran : berpijak di bumi Allah yang nyata. Toksah berangan sensorang 😀

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s