R.A.D.H.A

Assalamualaikum .

Guys . Erk pelik di situ . Sebenarnya aku sudah menjejakkan kaki di bumi Perak tatkala aku menulis enrti ini . Bumi Addin Shah dan Benz Alif . Juga merangkap bumi Carl Duke Adam dan Nur Akasyah -nye . HAHA Aku dah mula masuk dalam dunia khayalan sensorang tetengah malam nih pulak .

Orang kata kat matriks tak sempat nak baca novel pun sebenarnya. Sama la dengan aku. huhu Tapi, aku culik novel Kakak untuk jadi sumber inspirasi . Nak bawak semua cerita yang ade kait dengan Negeri Darul Ridzuan nih , memang buat berat beg je la. Disebabkan aku baru je habes sekolah menengah dan sambung matriks, aku pilih novel yang perjalanannya lebih kurang gitu. Jadi, novel ‘Relevankah Aku di Hatimu’ menjadi pilihan 🙂

image

Tak baca pun, sekadar hiasan di meja belajar. Penyuntik semangat. Nak macam tu jugak. Tapi, bukan sekadar angan-angan Mat Jenin. Walaupun kadang kala orang tak laa pandang sangat budak matriks nih.. tak kesah la. Yang penting aku tau jalan mana akan aku corakkan hidup aku untuk sepuluh tahun akan datang. Pada aku la. Matriks nih ok je selagi mana kita ada rasa nak belajar 🙂

Tak kira laa macam mana bagus atau tak keputusan masa sekolah dulu, kat sini.. semua orang sama. Mula balik dari kosong. Belajar semula sama-sama. Saat di mana semua orang berkejar cari pelindung diri, untuk bina kerjaya dan kehidupan akan datang. Pensyarah Biology aku selalu kata, ‘mana ada belajar senang’. “Kalau awak nak senang cepat, cuba pergi masjid dan bawak tabung. Tengok, ada tak manusia yang hulur sedekah pada orang yang sihat walafiat macam awak.”

Tersentap seketika. Banyak pula ceritanya. Dah masuk Ramdhan nih… Masih belum pulang ke rumah terchenta. Raya nanti baru balik. Adat penuntut ilmu memang begitu.. Ramadham pertama, sambut dengan member sekolah, tapi berbuka di Kafe Mama je. Nah, gambar.
image

image

Dan Ramadhan yang kesepuluh sambut dengan mereka. Iftar jamaie di Masjid Maghfirah, KMPk 🙂

image

Masih orang yang sama.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s