Husband material?

Assalamualaikum.

Tak jawab dosa, jawab sayang 😉

Dua malam lepas, aku habiskan masa selama 3 jam lebih untuk berborak OTP dengan kak shieda.Hee. Segala jenis topik kitorang taram. Macam apa yang kak Shieda ada cakap, she can’t imagine if kitorang jumpa bertentangan mata. aku rasa boleh jadi tak tido sebab nak habiskan bercerita.

Dari topik kpop, fan-girl sampai ke belajar, politik pun kitorang layan. Sembarang sembang tapi syok. Terhibur, terdiam dalam masa sama aku ada terfikirbanyak benda. Then dia mula tanya, “Najla, u rasa okey ke kalau perempuan mula dulu means take the first step pada orang yang dia nak?”

Ah sudah! Baru haritu aku tulis yang aku tamau mula dulu sebab segan tahap petala kelapan. Kelu kejap lidah nak jawab.

Diam seminit dua aku. =.=’

Dia sambung, “In case orang tu family man, husband material laa senang kata. Kalau kita nak, mesti kita mulakan dulu kan?”

Husband material.

Apa benda yang husband material?

family man, ada sifat kepimpinan, agama okey, and he’s cool? Gitu eh?

Aku tanya pakcik google sebab dia banyak jawapan.

Perempuan start dulu. Confess dulu. Payah laa bagi aku. Okey benda tu tak salah ok? Tapi depends pada orang, setabah mana dia boleh amik risiko. In case kena reject, tahan ke? In case positif respon, sampai bila? Aku payah sikit nak fikir yang lovey dovey, i’m more too realistic. Sorry.

Mama pernah cakap, ada je jenis lelaki yang prefer perempuan mula dulu. Sebab dia penyegan. Segan sangat nak mula sampai dia dia tunggu girls make a move on him. Hmm. Cuak pulak aku bila dengar mama cakap macam tu.

Maybe aku belum cukup open-minded untuk support yang perempuan confess dulu pun takpe. Tapi sesungguhnya, aku tak laa menghalang sesiapa atau mana-mana perempuan yang nak confess dulu, it’s up to you okay?

Yang penting, hati kena kental 😀

p/s; share sikit links

What Muslim Women Look For In A Husband

Four Things That Make a Man Husband Material

Top 5 Signs That Your Boyfriend Is Husband Material -aku suka content yang nih.peace V

ghm

ok, aku belum habis baca novel nih

 

draft tertangguh sejak 20160828

Leave a Reply

